Pedagógiai elveink - Szívvel, lélekkel, szakértelemmel

„Kisgyermekem csak nézzél szerteszét, érted van itt minden, ami szép"

Várnai Zseni

 

Programunk:

Óvodánk 48 éve lakótelepi övezetben működik. Ezt figyelembe véve, 1994-től foglalkoztunk saját arculatunk kialakításával. Adottságunkra építve a környezettudatos magatartás alakításán túl az egészségesebb életvitel fejlesztésére helyeztük a hangsúlyt, aminek hatására 1998-ban nevelőtestületünk elkészítette, a „Képességfejlesztés játékkal, mozgással és a természet megismertetésével” című pedagógiai programot. Kiemelt mozgásfejlesztést és egészséges életmódot biztosítunk valamint nagy hangsúlyt fektetünk a környezettudatos nevelésre, hiszen a csoportokban külön tároló edényekbe gyűjtjük a papír- illetve a más jellegű hulladékot. A gyerekekkel együtt, komposztálunk, visszük a komposztálóba a vitaminnapok után megmaradt gyümölcs és zöldség héjakat. Az így nyert humuszt, a veteményes kertünkbe forgatjuk vissza.

 

Pedagógiai szemléletünk:

Pedagógiánk egy alapvető szemléletváltást feltételez, melynek során óvodánk olyan módon alakult át, hogy az a gyerekek egyéni és időben dinamikusan változó nevelési szükségleteire felelni tudjunk. Inkluzív nevelési szemléletünk minden esetben szoros együttműködésen alapul. Fontos, hogy a gyerekek körében egymást segítő és támogató légkört biztosítsunk, közös élményeket alakítsunk ki, fejlesszük társas képességeiket. Meleg elfogadó légkör biztosításával segítjük beilleszkedését, mely ténylegesen kizárja, hogy bármely gyermek, bármely oknál fogva hátrányos vagy kiszolgáltatott helyzetbe kerüljön. A játékot tartjuk legfontosabb tevékenységének, melyre elegendő időt biztosítunk, és arra törekszünk, hogy ebben örömét lelje. 

 

Személyiségfejlesztésünk alapelvei:

Minden gyermek egyformán értékes, a hatékony fejlődés, fejlesztés alapja az elfogadás. Az egyéni bánásmód elvének figyelembevételével alakítjuk ki a sajátos módszereinket. Azt keressük, amit már megtanult és erre kívánunk építeni. Fontos számunkra, hogy a gyermek jól érezze magát. Az érzelmi kapcsolatokat úgy alakítjuk, hogy az elfogadás, a segítés érzése domináljon. Személyiségfejlesztésünk során maximálisan biztosítjuk a gyermekek alapvető szükségletét, az érzelmi biztonságot. Módszereinket a gyermek fejlettségi szintjéhez, a fejlesztés irányához igazodóan választjuk meg. Az óvodánkba járó gyermekek személyiségformálása során az érzelmi nevelésnek fontos szerepet tulajdonítunk, hiszen az érzelmek minden életfolyamatban dominánsan jelen vannak.

 

Napirendünk:

Az óvodai életünk keretét a jól szervezett, folyamatos, rugalmas napirend adja. A folyamatosság annak eszköze, hogy a gyerekek óvodai életét úgy szervezzük meg, hogy abban mindig jól, biztonságban érezzék magukat. Meghatározzuk az étkezések kezdetét és végét, valamint a délutáni felkelés legkorábbi idejét, ezen belül rugalmasan alkalmazkodunk az egyéni igényekhez. A folyamatos napirend zökkenőmentes megvalósítása feltételezi az óvónők által alaposan átgondolt, a gyerekekkel elfogadtatott és betartatott szokásrendszert. A kialakított napirendek óvodánk valamennyi csoportjára érvényesek. 

 

Kapcsolataink:

A gyermek életében az elsődleges szintér a család, így nevelése elsősorban a család joga és kötelessége, melyben óvodánk kiegészítő szerepet vállal. Ennek alapvető feltétele a családdal való szoros együttműködés. A szülők folyamatos tájékoztatása a gyermekükkel történt eseményekről, fejlődésükről. A családdal való kapcsolaton túl fontosnak tartjuk a különböző társintézményekkel való kapcsolattartást és ennek érdekében óvodánk kihasználtságának növelését. A bölcsőde-óvoda-iskola közötti jó kapcsolat kialakítása elősegíti a zökkenőmentes átmenetet az intézmények között. Az óvodai élet minden területén arra törekszünk, hogy a gyerekek szeretetben, szabad, nyugodt légkörben, sok élménnyel gazdagodva élvezzék az óvodában töltött éveket. 

 

Székely Gabriella

Óvodánk vezetője 2016-2023-ig

An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙